WORKS
Project_tive

2022 6/17

香川県まんのう町を拠点とする食品メーカー、味源が新たに発売したWプロテイン「tive」のアートディレクション/ネーミング/撮影ディレクション/グラフィックデザインを担当。「からだアクティブ、こころポジティブ」というコンセプトをもとにした「tive」というネーミング開発をはじめ、パッケージやシェイカー、リーフレット、WEBデザインなどを手がけました。キッチンにそのまま置いておけるようなシンプルなデザインを基調とし、8種のフレーバーをイメージしたカラフルなカラーバリエーションで“アクティブ“さを表現しつつ、マットPP加工で上品で落ち着いた印象のパッケージへと着地させました。

We were tasked with the art direction, name conceptualization, photography direction, and graphic design for “tive,” a new line of double-protein products launched by Ajigen, a food manufacturer based in Manno, Kagawa. We came up with the name “tive” based on the concept of “BODY ACTIVE, MIND POSITIVE.” and we also designed the brand’s packaging, shakers, leaflets, and website. After adopting a simple basic design for the packaging that allows it not to look out of place in the kitchen, we created eight colorful variations of the packaging inspired by the eight different flavors to highlight the active nature of the products and used a matte PP finish to give the packaging an elegant and calm feel.

Credit

Art Director:弓田雄貴(DEGICO)
Photographer:脇秀彦
Writer:佐川美穂

Date
May 2022 –